Ce inseamna 99% uptime garantat?

March 31, 2015

Nivelul de calitate al unui serviciu online este de obicei specificat in contract, intr-o anexa a acestuia sau intr-un Service Level Agreement (SLA) in cazul in care lucrati cu furnizori straini.

Uptime-ul este masurat de obicei in procente pentru conectivitate si energie electrica din care se scad intreruperile anuntate pentru operatii de mentenanta.

  1. 99,999% = 5 minute de intreruperi pe an;
  2. 99,99% = aprox. 52 minute de intreruperi pe an;
  3. 99,9% = aprox. 9 ore de intreruperi pe an;
  4. 99% = aprox. 90 de ore de intreruperi pe an.

Dupa cum se poate observa, diferentele dintre cele 4 sunt destul de mari desi in procente diferentele par a fi nesemnificative.
Pentru abonamentele de Windows Web Hosting, LiveHosting ofera un uptime contractual de 99,95%.
Raportul public de uptime al LiveHosting Datacenter efectuat de catre Pingdom pentru anul 2014 este urmatorul:

uptime al livehosting datacenter pe anul 2014

Raportul include si intreruperile anuntate pentru operatiile de mentenanta deoarece nu este posibil sa anuntam Pingdom cand efectuam aceste operatii.

 

 

Tags: uptime,

2 Comments. Leave new

Nici google nu are 100%. Nici nu stiu cum s-ar putea garanta asa ceva. 99.9 mi se pare cea mai credibila valoare.

Cel mai rezonabil mi se pare 99.9%.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *